29 Ağustos 2013 Perşembe

Mürdüm Erikli Tart / Boğaz Aşkına! / Bütün Güzel Mürdümler

Yaz meyveleri "ne duruyorsun tam zamanım, beni al, benden bir şeyler yap, durma işte yap yap!" diye bekleşiyor. Gerek mis kokulu şeftaliler olsun, gerek mor renkli mürdüm erikleri olsun, meyve mi sebze mi olduğu belli olmayan domatesler olsun "ay bi kadın olun da bizden güzel şeyler yapın yahu" diyerek söyleniyor.

Bir de bizim evin prenslerinden biri esspanyola'ya, diğeri güney sahilleri ve ardından aylarca iç Anadolu civarında konuşlanacak olduklarından kendi kendime dedim ki "rehber kalk, Strindberg  şimdi senin neyine onu boş otururken okursun, yakın zamanda ne bu meyveleri, ne de "akşama ne yemek var, peki şimdi tatlı olarak ne yiyeceğiz?" diyen genç oburları bulursun" dedim. Zaten oldum bittim tartoletler, meyve tatlıları ile aram iyidir.






Aslında aklımda boşnak bir arkadaşımın mürdüm eriği tatlısı vardı. Basit bir tatlı, tereyağla fırınlanıyor. Ama  işte nete bir bakayım deme gafletinde bulununca  Cafe Fernando'nun müthiş "kırmızı erikli tart" tarifini gördüm.  Cafe Fernendo - Kırmızı Erikli Tart 
E, zaten bu bloğun sahibi bir nevi sanatçı, tarif tabi ki çok iyiydi ancak sahibi mükemmeliyetçi bir insan olduğundan çok da ayrıntılıydı.

Biraz daha bakınınca bu şahane bloğa rastladım.


Görür görmez de nitelikli tarifler barındıran hikayeli bir yemek bloğu olduğunu anladım. Sahibesi önce tekstil sonra mutfak işi yapan hoş bir hanım. Teknikleri baymadan ince, dünya mutfağından haberdar, yerel malzemelerle içli dışlı bu bloğu takip edeceğim. Kabaklı bir tarifi gözüme kestirdim şimdiden.

Sonuç olarak tarifi uyguladım, benim aceleciliğimden kaynaklanan bazı aksamalar olmadı değil gerçi,  
tüm malzemeleri soğuttuğum halde hamuru açma aşamasında sıcak havadan olsa gerek hamur yağlı kağıda yapıştı, tart tepsisine düzgün yerleştirmekte zorlandım. Bazı estetik sorunlarda oldu tabi; mürdüm eriklerini soyarken ellerim mora boyandı ki Pazar günü katılacağım iki düğün var ve mor ellerle gitmek pek sakil olacak! 




Neyse sonuç mükemmel oldu, tart hamuru incecik, meyvesi bol, şekeri az. Tarif için 

Boğaz aşkına! 

Elleri de limonla ovarız artık, maksat bizim prensler memnun kalsın!


Ama o da ne? Yahu biz güzellik, stil bl bla... bloğu değil miydik? Çerçeveyi hep böyle çizip, meseleyi buraya bağlamayacak mıydık? O halde gelsin bütün güzel mor şeyler!




Chelsa Skess - Mürdüm ruj



Mürdüm kız







Mor ayrıntı
Hasılı mor yiyin mor boyanın derim naçizane.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts